• aksu.oo@pavlodar.gov.kz
  • 140100, Ақсу қаласы, Строителей көшесі, 14б
  • 8 (71837) 51212

Білім беру - қазіргі заманауи қоғамың ең басты мәселесі

11.10.18

Заманауи мемлекеттің басты көрсеткішіне - үздіксіз экономикалық өсім; ішкі және сыртқы саясаттың жүзеге асырылуы; агроөнеркәсіп кешенінің дамуы; ғылым мен техниканың әртүрлі салаларында, заманауи технологияларды жетілдірілуі; қазіргі заманғы қоғамның дамуына қолайлы жағдайлар жасалуы; жаңа қоршаған орта жағдайларына бейімделу және қарым-қатынас жасау қабілетіне ие болу жатады.

Бұл қарым-қатынаста, қазіргі әлемде - қазіргі қоғамның қалыптасуына әсер ететін негізгі фактор ретінде, білім беруді дамытуға үлкен көңіл бөледі. Осы мақала арқылы, менің өмірлік және кәсіби тәжірибеме негізделіп, сондай-ақ елімнің патриоты ретінде, өз пікіріммен бөліскім келеді. Президентіміздің жолдауында белгіленген даму векторлары, білім беру жүйесін түбегейлі өзгерте алады ма?

Бұл өзгерістерден қандай нәтиже күтуге болады? «Педагогтың мәртебесі» туралы жоспарланған заң  бізге, мұғалімдерге қандай перспективалар ұсынып отыр.

2017 жылдың 31 қаңтарында Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә Назарбаев халыққа жолдауында, адами капиталдың сапасын арттыру туралы айтқан. Бұл жерде, қазырғы заманғы экономиканы дамытудағы басты рөл, білімге берілген. Осы мәселені дамыту тұрғысынан, қазіргі заманғы әлеуметтік институтты қалыптастырудың маңызды элементтері енгізілген. Оған: сыни ойлау дағдыларын дамыту, және тәуелсіз ақпарат алу дағдыларын дамыту, құзыреттілікті қалыптастыру, жастарды қаржылай сауаттылық пен отансүйгіштікке тәрбиелеу кіреді.

Осы деректерді талдай отырып, білім беру жүйесін дамытудағы осы мәселелер, биылғы жылы да өзектілігін жоғалтпады деген сеніммен айтуға болады.

Өзім де мектепте жұмыс жасағандықтан, осы өзгерістермен менде таныстым. Мен үшін, білім беруді жаңғырту-қазіргі заманғы оқыту әдістерін енгізудегі жаңа кезең болып табылады. Өзімнің оқыту әрекетімде, сыни тұрғыдан ойлау дағдылары мен оқушылар арасындағы негізгі құзыреттілікті енгізу маңызды деп санаймын. Әртүрлі жаңа оқулықтар мен әдебиеттер, өсіп келе жатқан ұрпақтың шығармашылық қабілеттерін арттыра алады. Көптілділік, жаңа экономикалық модельде оқытудың басты маңыздылығына енуі тиіс, өйткені, ағылшын тілі инновациялық технологияларды дамытудың ажырамас бөлігі  табылады.

 Президентіміздің жолдауын талқылуға қайта оралсақ, бұл жылы елбасымыз мектепке дейінгі білім беру сапасын арттырмақ. Бұл кезеңде, жоғарыда айтылған құзыреттердің барлығы бір жүйеде беріліп, оқушылардың әлеуетін ашуға мүмкіндік береді.

Оқыту 4К модельіне қарай өзгеріп отырады: шығармашылық даму, сыни тұрғыдан ойлау, тұлғааралық даму және командалық жұмыс істеу. Осы кезеңде, баланың мінез құлығы мен белсенділігін алдын ала бағалауды қамтамасыз ете алады. Орта деңгейде жұмыс істеудің басты маңызы , Назарбаев зияткерлік мектептері мен мемлекеттік мектептерде бірыңғай оқытудың жүйесі мен әдіс тәсілі болуы тиіс. Бұл бірлескен жұмыс орта мектептерде автономияны дамыту үшін негіз бола алады.  Яғни, оқушылар кең ауқымды электронды оқулықтардан немесе интернеттен ақпартты іздеу мүмкіндігіне ие. Оған, оқушыларға  IT- технологияларды меңгеру нмесе пайдалану, негізгі академиялық пәндерді бір пәнге қосу, және оқушыларға теориялық білімді практика түрінде қолдануға мүмкіндік жасау жатады.Осы бірегей мүмкіндікті STEM-зертханасы беруде.

 Осындай тәжірибе арқылы, мұғалім  оқушы ұжымымен танымал мамандықтарға кәсіби диагностикалауды және бағдар жасауды жүзеге асырады.
Мен үшін келесі маңызды мәселе, ол педагогтың мәртебесі. «Педагогтың мәртебесі» жоспарланған заңы бізге, мұғалімдерге қандай перспективалар ашады?  «Педагог мәртебесі» заңында мұғалімдер мен мектепке дейінгі тәрбие мекемесінде қызмет атқаратындарға барлық жағдай қарастырылған. Сонымен қатар, педагогтарды күтпеген тексерулерден және әртүрлі жүктемелерден  босатуы жоспарланған. Мұғалімдерге, ағылшын тілді оқытушыларға қосымша ақы төлеу қарастырылған. Сонымен қоса,  18сағат 16 сағатқа жүктемесі қысқартылған; тексерістер мен есеп беру қысқартылуы күтілуде, қосымша ақы педагогтарға, ағылшын тілінде беретін оқытушыларға 35мыңнан  79.8 мыңға дейін беріледі.

Қорытындылай келе, жоғарыда айтылған педагогтардың жұмысындағы өзгерістер, ол уақытты ұтымды пайдалануға және педагогтардың табыс деңгейін көтеруге оң әсерін тигізеді. Бұл қазіргі заманғы мұғалімнің еңбек жағдайында, өте маңызды көрсеткіштер екеніне сенімдімін. Жоғарыда бұл мәселені мұқият қарастырады деп ойлаймын. Менің ойымша, мұғалімдердің жетістіктерін неғұрлым обьективті бағалайтын, қазіргі заманғы мұғалімдердің жұмысын ынталандыру үшін үлкен жеңілдікті, жағдайларды қамтамасыз ететін, халық аралық білім беру жүйесіндегі тәжірибе ескерілетін болады деп ойлаймын.